7 דרכים מעניינות להשפעה פסיכולוגית על האתר שלך

/, אתר אפקטיבי/7 דרכים מעניינות להשפעה פסיכולוגית על האתר שלך

7 דרכים מעניינות להשפעה פסיכולוגית על האתר שלך

brainהמח האנושי מורכב, זה כבר ברור לכולנו. הוא שולט באיזו צורה ניצור קשר או עניין בכל מה שקורה סביבנו, כולל בעולם האינטרנט. בכל פעם שאנחנו מבצעים חיפוש ברשת, גולשים, אפילו כותבים מסמך חדש, המח שלנו נמצא בפעולה. זה מתבטא גם בדרך שבה אנחנו מעצבים אתרי אינטרנט. עיצוב ושליטה בחוויית המשתמש באתר מאפשרת לנו לקחת בחשבון גם את הגולש ולא רק את בעל האתר. לכן, כבעלי אתר אינטרנט, כדאי מאוד שנדע איך המח שלנו מגיב למה שאנחנו רואים אונליין, בין אם זה טקסט, תמונות או קישורים. כל חלק באתר מתקשר עם המח שלנו בצורה אחרת, ואפשר לקחת בחשבון אלפי אפשרויות ופרמטרים, אבל כאן בחרתי להתמקד ב-7 דרכים בהם תוכלו להשפיע על ההתנהגות של הגולש שהגיע לאתר האינטרנט שלכם.

הכל יחסי

אשליה אופטית – מכירים את זה שחולצה ורודה יכולה לבלוט מאוד כשהיא יוצאת דופן אבל לצד חולצה אדומה שתיהן מאבדות מהחוזקה שלהן? אותו הדבר קורה עם המסרים החזותיים באתר שלכם – תמונות, מספרים, מילים. לכן, אם אתם מציגים מחיר מסויים לקהל הגולשים, כדאי מאוד שתציגו משהו אחר קודם שיגרום להם לחשוב כמה המחיר הזה הוא מצוין – תציגו מספר גבוה יותר לפני הצגת המחיר שלכם, כך שהמח תמיד ישווה בניהם ויבין שהמספר השני(המחיר) באמת נמוך. זה יכול להיות מספר סטטיסטי, לדוגמה –אם אתם מוכרים משהו ב- 50 ₪, אתם יכולים להקדים ולומר ש-2000 אנשים רכשו את המוצר הזה עד כה, אנחנו מוכרים אותו ב- 50 שח בלבד.

ענייני פניםענייני פנים

יש אזור מסוים של המוח האנושי שמוקדש כולו לניתוח הבעות פנים שנמצאות מולנו. האזור הזה נמצא בחלק הויזואלי של קליפת המוח ועוזר לנו לזכור פרצופים ולקשר אותם לסיטואציות ולרגשות. כשאנחנו נתקלים בפנים אנושיות החלק הזה מיד מתעורר בשמחה לחיים ומנסה לנתח את הרגשות של אותן פנים, להבין אותן והכי חשוב – להזדהות איתן. זה קורה במיוחד כשיש קשר עין בין האדם בתמונה לגולש.

FOMO

הפחד מלפספס מידע (Fear Of Missing Out). לכל אדם בעולם יש פחד לא מודע מלהפסיד משהו. בין אם זה להפסיד רכוש, אמון, אהבה, אדם קרוב לבין להפסיד הזדמנות לעשות משהו. לכן, כשאנחנו מרגישים שאנחנו עומדים להפסיד משהו, אנחנו מחזיקים בו חזק יותר. אז אם אתם יוצאים במבצע, הגבילו אותו בזמן מאוד מאוד קצוב או בכמות מאוד קטנה שנותרה, זה יניע את אותו פחד פנימי לפעולת רכישה.

אישור חברתי

המלצההאם המידע על האריזה הוא זה שמניע אותנו לרכוש את המוצר הספציפי הזה? לאו דווקא. בדרך כלל, אני אחפש ברשת מידע על המוצר או על נותן השירות, שם אמצא חוות דעת שיאשרו לי את האמינות של המוצר, ולהם אני אאמין, כי זו הנטייה שלנו, להאמין לאנשים ולא לחברות או למומחים. זהו האישור החברתי, לכן , חשוב להכניס המלצות, אמתיות מלקוחות שהתנסו במוצר והוא מצא חן בעיניהם. הוסיפו את הגיל ואת העיר ממנה באו, זה יגדיל משמעותית את האמינות של המוצר בעיני הגולשים.

השתייכות

אנשים בבסיסם הם זן שמעדיף לחיות בקהילות ובשבטים. אנחנו רוצים להרגיש שייכות לקבוצה. לכן,תעשו כל מה שאתם יכולים כדי ליצור קהילה סביב המוצר או האתר שלכם. אפשר לעשות את זה בבחירת המילים לפרסום, שימוש בשמות פועל יהיה עדיף על פעלים. לדוגמא: כדי להניע גולש להרשם לרשימת התפוצה, אל תכתבו – "הרשמו עכשיו", אלא "הרשמה לרשימת התפוצה" או "הצטרפות לרשימת התפוצה". הביטוי הזה נותן תחושה שיש כבר קבוצה מגובשת סביב אותו נושא, ואתה מוזמן להצטרף אליה.

הזמנה

pushhיצא לכם פעם להגיע לדלת, לדחוף אותה שוב ושוב אבל היא לא נפתחת ואז הבנתם שצריך למשוך אותה בכלל כדי להכנס? כמה מעצבנת ההרגשה הזו? ולמה לעזאזל , למרות שראיתם את השלט שמסביר למשוך או לדחוף לא פעלתם לפיו??? התשובה פשוטה למדי – כי הרמזים הצורניים והגרפים מסביב לא תמיד אפשרו למח להבין את זה. רק לאחרונה גיליתי שידית שטוחה בדלת כזו נועדה לדחיפה, וידית עגולה נועדה למשיכה, עיצוב מוצר ברמה כל כך בסיסית שמתחברת עם התפיסה שלנו במקומות אחרים. אותו הדבר באתר האינטרנט. אם לא תהיה ברורים מספיק היכן ל הגולש ללחוץ כדי להכנס לעמודים הבאים או לאלה שהוא מחפש, הוא פשוט יתעצבן וייצא החוצה. תנו לו להרגיש בבית, עם שפה פשוטה וברורה גרפית – כזו שהמוח לא צריך לעבוד קשה כל כך כדי להבין אותה, שהקישורים ייראו אתו דבר בכל מקום, הכפתורים ייראו אותו הדבר. היו עקביים.

הדדיות

הנטייה הטבעית שלנו היא לתת חזרה. נותנים לך משהו? תחזיר חזרה, כהכרת תודה. זהו עקרון ההדדיות. אז מה אתם יכולים לתת לגולשים שלכם? ידע, ערך מוסף שלא ימצאו במקום אחר, מדריך כזה או אחר להורדה, בתמורה תבקשו שיירשמו לרשימת התפוצה שלכם, שיתנו את האימייל שלהם. לעומת זאת, אם תבקשו מאנשים להירשם מבלי לתת להם משהו בתמורה, רב הסיכויים שזה לא יקרה.

מכירים דרכים נוספות? מוזמנים לכתוב ולשתף

 

 

 

 

מוזמנים להגיב

תגובות

2017-05-04T16:40:24+00:00דצמבר 9th, 2016|אפיון וחווית משתמש, אתר אפקטיבי|