עיצוב אתרים משופר- 9 טיפים נפלאים עבורך!

Home/טיפים, עיצוב אתרים/עיצוב אתרים משופר- 9 טיפים נפלאים עבורך!

עיצוב אתרים משופר- 9 טיפים נפלאים עבורך!

עיצוב אתרים סטודיו DESIGNET

עיצוב אתרים משופר

הגיע הזמן לשתף אתכם במספר דרכים לשיפור עיצוב אתרים, למשוך משתמשים נוספים ולגרום להם לשוב לעוד- או בתרגום פשוט- לעשות עוד כסף!
שנים של לימוד, ניסיון ומגוון הפכו אותי למומחית בעיצוב אתרים. למדתי איך לשפר את העיצוב ולהרוויח יותר משתמשים וגם איך להשאיר אותם יותר זמן באתר שלי. הנה 9 טיפים כדי שגם אתם תוכלו להתחיל…

1. עיצוב אתרים עם הדר או לוגו בולט לעין

הדבר הראשון שהמשתמש רואה באתר שלכם, הוא ההדר (כותרת העמוד). ההדר חייב למשוך אותו במהלך השניות הראשונות שלו באתר. הוא לא חייב להיות צעקני, הוא יכול להיות אפילו פשוט מאוד. אך כן רצוי שיהיה ברור וגם יעניק למשתמש מושג או רעיון לגבי יתר האתר שלך. דוגמאות נפלאות לכך מופיעות באתר שלי.

 

2. שילובי צבעים שמשלימים אחד את השני

זריקת צבע בהיר וצבע כהה תמיד תיצור שילוב צבעים מושלם. למשל: ורוד ימשוך נשים וגם יצור תחושה חברותית. סגול מעורר תחושה של רוגע ואמנותיות. תמיד מומלץ גם לבדוק ב- Adobe Color  כיצד ליצור שילובי צבעים משלימים במהלך עיצוב האתרים שלכם.

אני נוהגת להשתמש בכל הצבעים שהלוגו של הלקוח מכיל בכל חלקי האתר שלו. לעומת זאת, אני מגבילה את הצבע כשזה נוגע לתוכן. גוף התוכן שלכם צריך להיות בצבע אחד בסיסי (שחור או אפור כהה), כשהקישורים צבועים בצבע אחר בולט.

 

3. עיצוב אתרים ידידותיים למשתמש

תוודאו שלמשתמשים שלכם קל לנווט בין כל העמודים באתר. משתמש מבולבל, כנראה לא יחזור לאתר שלכם. תוודאו שבר החיפוש שלכם נוכח, אני תמיד מחפשת בר חיפוש. בנוסף, תמיד חשוב לוודא שהאייקונים למדיה החברתית נגישים ונראים לעין. כשאנחנו אוהבים אתר, אנחנו עוקבים אחריו. יש אנשים שאוהבים שהמדיה החברתית שלהם מופיעה בחלק העליון של האתר. ניתן לראות שזה מתאים מאוד לעיצוב של האתר שלי, אז מיקמתי אותה גם בהדר וגם בפוטר של כל עמוד.
עוד משהו שחשוב לשים לב אליו בעיצוב אתרים הוא תוכן לא ממורכז וגם שימוש בסוגריים או בולטים, כדי שהמשתמש יצליח לעקוב אחרי התוכן במהירות ובנוחות. לדוגמה: רשימת המכולת עבור הילדים שלי:

  • קורנפלקס
  • חטיפים
  • פירות
  • חלב

 

4. פחות זה יותר ויותר צריך להיות פחות.

יותר מידי אלמנטים יכולים להאפיל על התוכן של האתר. יותר מידי צבע בהיר או מודגש כמו ירוק זרחני או ורוד זרחני יכולים לעוור את התוכן של האתר. אם אתה אוהב צבעים זוהרים, אז כדאי להגביל אותם למקומות בהם יש מילים עם הטעמה שונה או הגהה שונה.

5. בואו נוותר על רקע מצועצע עם מלא טקסטורות, תשתמשו בשטח הלבן הזה!

ברצינות, אתר בעל רקע תבניתי כהה, זהו אתר בלתי ניתן לקריאה. שילוב של רקע תבניתי בעיצוב אתרים צריך להיות מאוד מאוד מתון. לטעמי, רקע לבן הוא העדיף, אך אם רוצים ליצור תחושת נוחות באתר שלכם, אפשר להשתמש באפורים או גווני קרם.

6. הגבילו את הפונטים שלכם ל-2 מקסימום.

שימוש ביותר מידי פונטים היא הדרך הקלה לעצב אתר שיבלבל את הקוראים. אל תשתמשו בפונטים שמתפרשים על כל אזור הכותרות או תפריט הניווט שלכם. נסו להשתמש במשהו פשוט, שמאוד קל לקרוא אותו כמו פונטים סריפים (SERIF) או ללא סריפים (SANS SERIF). אל תשתמשו בפונט מקושט עבור התוכן שלכם, הוא מאוד קשה לקריאה ואתם פשוט תאבדו את העוקבים שלכם.

דוגמאות לפונטים סריפים באנגלית: TIMES NEW ROMAN, CALSON, GARAMOND, BASKERVILLE, HARRIET

דוגמאות לפונטים ללא תג באנגלית: MONTSERRAT, ARIAL, RALEWAY, GILL SANS, HELVETICA

דוגמאות לפונטים סריפים בעברית: דיויד, פרנק- ריהל, טיימס

דוגמאות לפונטים ללא תג בעברית: אריאל, אורון, אופן סנס, ורלה, הלבטיקה

7. תפריט הצד שלכם (sidebar) הוא לא רק שותף

אם אתם עדיין מאמינים בתפריטי צד, תשלבו אותם ב עיצוב האתרים שלכם. תשתמשו בתפריטי הצד לשיווק המוצר שלכם ועצמכם. לפני הכל, תמונת פרופיל שלכם שתחתיה תספרו לקוראים מעט על עצמכם ותכוונו אותם לקישור לקריאת פרטים נוספים.
זהו מיקום נפלא להפנות את הקוראים שלכם לאייקונים החברתיים בהם יוכלו להתעדכן אפילו יותר.

אני ממליצה למקם את כל המוצרים החינמיים שלכם בחלק העליון. זהו גם מיקום נפלא לשלב בעיצוב האתרים שלכם את ה-CTA (call to action). בין אם זה רישום לניוזלטר או הצטרפות לקבוצת פייסבוק, או כל דבר אחר!

בתפריט הצד ניתן גם לכלול את הפוסטים הפופולרים ביותר שלכם. זה יגרום למשתמשים להיות מעורבים בצורה פעילה באתר שלכם וישאיר אותם מעט יותר באתר שלכם.

חוק הברזל שלי, אם הפריט אינו מועיל לך או לקורא שלך בשום צורה, אין צורך לשים אותו בתפריט הצד שלך.

8.הוסיפו כפתורי "שתף" פוסט + תצרו פוסטים קלים לקידום

שילוב של כפתורי "שתף" בפוסטים שלכם, יקלו מאוד על הקורא בשיתוף התכנים. אני מאוד ממליצה שכפתור ה"שתף" יהיה תואם לנראות והתחושה השולטים בעיצוב של האתר שלכם. היי, מי אמר שאתם צריכים לעשות את כל הקידום בעצמכם? תגרמו לקוראים שלכם להתרגש ולקדם את התכנים שלכם!

כמו כן, תשקלו להוסיף כמה פוסטים קשורים בקצה העמוד של כל פוסט. זה יגרום לקוראים להשאר משולהבים והם יישארו באתר אפילו יותר… ואולי אפילו יקנו משהו!
עיצוב אתרים ממשי זה לא, אבל עיצוב האלמנטים הללו של השיתוף הוא חלק משמעותי בעיצוב האתר

9. אף פעם, אבל אף פעם, אל תשתמשו בתמונות באיכות ירודה

אוי וויי…כשמדברים על עיצוב אתרים, זה כנראה הדבר שהכי מרגיז אותי… יכול להיות לכם אתר שמעוצב מדהים, אבל תמונות באיכות ירודה שמכערות את התחושה והאווירה בו. אם אין לכם תמונות איכותיות, יש לכם אפשרות לקנות או לקבל בחינם בבנקים של תמונות. אתם רוצים תמונות שניתן לעשות להן pin שוב ושוב בפינטרסט.

עוד דבר סופר חשוב, תוודאו שהתמונות הגדולות שלכם הן ברוחב זהה לתכנים שלכם. אם עיצבת את אתר התדמית שלך ב-WORDPRESS , אז יתכן שזה יבוצע באופן אוטומטי.

 

מוזמנים להגיב

תגובות

2017-05-28T08:07:42+00:00 מאי 25th, 2017|טיפים, עיצוב אתרים|